czesci .do syreny 105 i syrena

cena: 15000 zł
kategoria: Motoryzacja > Samochody osobowe > Syrena > Pozostałe
lokalizacja: Ostrów Mazowiecka (mazowieckie)

syrena 105l, 1980 r gotowa po odnowieniu pali jezdzi z hakiem hak wbity w dowód , do rejestraci 2 ostatnie fotki pokazujo auto w trakcie remontu cena 15 tyś syrena w czesciach +nowe uzywane ,sil…

Więcej na ten temat

Samochody w Polsce

Z polskich salonów samochodowych wyjeżdża coraz więcej aut. Z danych opublikowanych przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wynika, że Polacy w większym stopniu decydują się na zakup nowych aut. Motorem napędowym jest sprzedaż do firm, jednak klienci indywidualni nie pozostają bez wpływu na sprzedażowe wyniki.

Z analizy ogólnie dostępnych danych wynika, że ruch w polskich salonach samochodowych jest coraz większy – mamy tutaj na myśli zarówno miesięczny przyrost jak i dane w skali rok do roku. Pierwszy kwartał może też odpowiedzieć częściowo na pytanie jak dużych wzrostów możemy spodziewać się na koniec bieżącego roku.

W kontekście poszczególnych marek od lat liderem sprzedaży jest Skoda. Ta pozycja praktycznie nie zmienia się od wielu już lat, co zdecydowanie przekłada się na zaufanie Polaków do marki.

Na drugim miejscu uplasowała się Toyota, a zaraz za japońskim producentem znalazł się Volkswagen. Czwarte miejsce zajął Opel, a piąte Ford. Kolejne miejsca zajmowali odpowiednio: Renault, Dacia, Kia, Nissan, Audi.

Ostatnie wyniki sprzedażowe napawają optymizmem. Wzrosty są obserwowane od kilku lat już i powoli można już zapominać czasy gdzie polskie salony ziały pustkami.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *